LAS VEGAS OP Z'N RUSSICH CHINEES!!! - Reisverslag uit Peking, China van Johan Smit - WaarBenJij.nu LAS VEGAS OP Z'N RUSSICH CHINEES!!! - Reisverslag uit Peking, China van Johan Smit - WaarBenJij.nu

LAS VEGAS OP Z'N RUSSICH CHINEES!!!

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

23 Augustus 2011 | China, Peking

Ik ben aangekomen in China! De 3,5 dag in de trein waren erg interessant, veel met mensen gepraat en veel open gesprekken gehad en voor ze gepraat. Het was elke dag flink zweten overdag en nacht, dus niet veel geslapen. In Chita met een busje 480 km over een B-weg met veel gaten, en na 8 uur in dit busje dat je voor 20 euro compleet masseert en je laat trillen (goede kuur om af te vallen ;-) ), gelukkig onderweg een stap en kon ik genieten van buratse eten. Lekker. In een andere stop hadden we tien minuten een tussenstop. Ik was het busje al helemaal zat. Ik was als enige zonder schoenen aan, en ik had geen zin om ze aan te trekken toen we naar de wc liepen. Gelijk zichtbaar, dat ik buitenlander ben. Mijn teamgenoot verklaarde me voor gek, maar het maakte me niet uit, maar ik dacht wel, mmmh, hoe gaat de wc er uit zien. En stond daar net een vrouwtje de ramen te lappen, net de toiletten (hurk-toilet) schoon gemaakt! ik helemaal blij (zeker vergeleken met een toilet later, konden we niet eens ademen, zo smerig van de vliegen), en kon rustig mijn behoeftes doen en moest lachen om de lage deurtjes, bijna alles bleef zichtbaar, was blij dat het een hurk en geen zittoilet was ;-). Daarna liep ik naar buiten, zegt één van de werkers daar iets over mijn voeten, maar ik begreep het niet helemaal. MIjn teamgenoot had het goed verstaan, en vertelde me dat die werken bang was dat er scherven in mijn voet kwam. 'alles normaal' zei ik de werker en hij vroeg 'buitenlander'? Nou, ja zeg maar... De man bleek ook een beetje engels te kunnen, en stelde zich zelf voor. Daar bleef het ook bij. Wij vertelden wat we gingen doen, en hij bleek ook gelovige te zijn, alleen had het nu allemaal vaarwel gezegd. Ons teamgenote van 62 was er ondertussen bij gekomen, en zei, dan moeten we 'praten'. Gelijk ging ze praten en ik vond het super. We vertelde hem dat vader van hem houdt en dat een verloren zoon altijd mag terugkomen. Hij schaamde zich, maar we zeiden, hij houdt van je. Wij weer snel de de bus in, en dankbaar voor mijn blote voeten. In 10 minuten iemand bemoedigd en hopelijk weer moed om terug te gaan naar het huis van zijn vader.

Na 8 uur kwamen we eindelijk in het stadje aan de grens, we zagen landschap dat leek op zwitserland, op duitsland en op het laatst in teletubbieland met 35 graden. Interessant was om te zien, de armoede aan de russische kant en een mega soort Las Vegas aan de andere kant. De grens was even spannend, of alles goed zou gaan met de documenten, de touropator schreeuwde al gelijk 'waarom een buitenland op de laatste bus, dat wordt tot diep in de aan de grens staan', de zenuwen kropen me al in de schoenen, ook de vrouw bij de busverkoop snapte niets van mijn registratiepapieren. Bij de grens zette de touroperator mij elke keer vooraan, zodat ik als eerste geholpen werd. Ik ging nog sneller door beide grenzen dan de rest, alles was goed! China is prachtig! ze hebben deze stad in 10 jaar uit de grond gestampt als een soort Las Vegas business centrum voor Russen, ze hebben russische gebouwen nagebouwd en overal is alles geschreven in het russisch en de chinezen praten hier russisch. Ik ben niet snel onder de indruk, maar dit is echt amazing! Zoveel te zien! China is echt flink bezig! ik ben onder de indruk. Vanavond vertrekken we op de trein naar ons einddoel. Met ons alles goed, veel mogelijkheden, super team om toerist mee te zijn;-) dikke groeten van ons!
Johan

  • 23 Augustus 2011 - 05:59

    Ons:

    denk om de scherven en geniet .een mooie reis,liefs

  • 23 Augustus 2011 - 06:17

    Jitske:

    Hee Johan

    wat weer een mooi verhaal, waar blote voeten wel niet tot kunnen leiden....
    Nog een hele goede reis verder, en een gezegende tijd!!!

  • 23 Augustus 2011 - 07:03

    Jaap Penninga:

    Erg leuk om je belevenissen te volgen!

  • 23 Augustus 2011 - 07:26

    Dilly:

    Ha johan, leuk om weer van je te horen.
    Dat wc-verhaal , lage deurtjes , lijkt me niet echt wat voor de rest fantastisch wat jullie (proberen) te doen.

  • 23 Augustus 2011 - 08:33

    Hannette:

    Waar blote voeten al wel niet goed voor zijn! Mooie dingen. Zegen! En geniet van china! Groetjes

  • 23 Augustus 2011 - 09:38

    Joke Elzes:

    Top bericht! Heb via facebook gereageerd. Ik wens je Gods zegen en nabijheid toe bij alle situaties.

  • 23 Augustus 2011 - 20:33

    Gerrit:

    moi Jo.

    Ik hoor het je bent weer lekker aan het genieten. Fijn voor je mooie team. God weet wat en wie je nodig hebt. Doe heerlijk je best en God doet de rest.
    Zijn zegen en onze groeten

    Gerrit

  • 24 Augustus 2011 - 12:50

    Agnes Uit L'dorp:

    Vertel mij wat over toiletten. Ik kan me dit levendig voorstellen. Soortgelijke toiletten meegemaakt in Vietnam, maar je komt wel in gesprek met de loale bevolking.

    Geniet verder dan kunnen wij ook meegenieten

  • 25 Augustus 2011 - 17:56

    Hoi Johan:

    Jij beleeft tenmisnste nog eens wat zeg !
    Je wordt overigens wel erg gemist hoor op TAMARISK !
    Zegen en groet Gerda Teeninga

  • 27 Augustus 2011 - 21:50

    Marja:

    WAUW! Lekker bezig daar..:-)
    Lees nu even je verslag tijdens mijn 1e officiële laatslaap op locatie "Bril"! Ze missen je wel hier hoor, hoor nog regelmatig je naam vallen. Gaat wel lekker hier.. huisje is echt genieten!
    Super bezig joh, met die hitte..ik zou ook voor blote voeten kiezen.. ;-) Alleen al voor de bijkomende voordelen.. Succes broertje!!

    Ciao, groetjes ook vanuit de Briljant en van Hendrik! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 287810

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: