Terug in Europese Unie - Reisverslag uit Riga, Letland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Terug in Europese Unie - Reisverslag uit Riga, Letland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Terug in Europese Unie

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Juli 2012 | Letland, Riga

Mijn paspoort mocht zo door de douane, wat lekker zeg geen rijen, °lekker efficient. Nog een vlucht en dan kom ik thuis...nou ja thuis, weet niet zo goed wat mijm huis is.Normaal is dat waår mijn backpack en laptop is, maar de eerste is in Perm en de tweede is kapot... thuis is op dit momemt een vrij interessant begrip voor mij, zeker met Galya achterlatend in Perm:-(. °In een paar uur zal het realiteit ijn dat ik weer in mijn vaderland ben en dat voelt bijzonder! Ik liep vol verwonderi°ng hier in Riga rond, zo schoon en de parken zijn prachtig, dat is wel iets wat ik gemist heb.

In de trein naar Moskou had ik nog een interessant gesprek met een Oedmoerdse omaatje. We hadden het over onze levens, wie we zijn en de verschillen tussen onze cultureen. Later stelde ze me voor aan haar man, die had geslapen, dit is johan, zendeling, baptist, een sektant... ik weet niet of ik dat laatste op moet vatten als compliment of als negatief ;-)

De laatste week was erg leuk met mijn achternichtjes; paar dagen lekker relax gedaan en dat konden Galya en ik wel goed begrijpen. We hebben de grotten van Kungur verkend met zijn ondergronds meren, temperatuur van rond het vriespunt terwijl het buiten bloedje heet was. Daarna 5 km met de rivier teruggedroven naar de stad: dat was geweldig! wildwaterbaan, maar dat in het echt en heeeeel lang! bedankt God voor de pachtige natuur!

groeten uit Riga; leuke stad om te bezoeken! Gods zegen en tot ziens! ik hoop je te ontmoeten ergens in deze 2 maanden!
johan

  • 17 Juli 2012 - 12:14

    Moeke:

    Nog eventjes .
    Dankbaar voor je berichten
    Gods zegen .

  • 17 Juli 2012 - 12:27

    Fokje:

    We zien je morgen. Geniet van alles wat God je geeft!

  • 17 Juli 2012 - 20:15

    Johan:

    Welkom thuis!!!!!

  • 17 Juli 2012 - 20:16

    Marja & Hendrik:

    Welkom thuis!!!

  • 17 Juli 2012 - 21:33

    Johan Smit:

    en nu eacht in Nederland...wat een regen zeg ;-) nee leuk hoor, maar ik heb wel moeite met mijn Nederlands...joepie moregen naar Noord/Zuidhorn.

  • 17 Juli 2012 - 22:37

    Moeke:

    Hij is thuis.gr

  • 18 Juli 2012 - 21:31

    Seerp En Marjan:

    Bijzonder, dat je weer terug bent in je vaderland. Laten we maar hopen, dat je je hier ook snel thuis zult voelen. :) We zijn vereerd dat we komend weekend, je broer Hero voor een weekje als gast mogen ontvangen. Dat zal vast weer gezellig worden! Groetjes uit Zuidwolde.

  • 19 Juli 2012 - 09:49

    Moeke:

    Geweldige ontvangst in noordhorn en omgeving staphorst.
    Bedankt allemaal .gezegende tijd in je mooie huis( je)

  • 19 Juli 2012 - 10:47

    Jeanine:

    Welkom terug Johan en wie weet tot ziens ergens :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 288079

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: