thuisgekomen (geloof ik) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu thuisgekomen (geloof ik) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

thuisgekomen (geloof ik)

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

14 Augustus 2011 | Rusland, Moskou

Ik ben veilig aangekomen in Perm... tijdens de kilometers die onder mij doorgingen werd het meer zomer; flink zweten met 32 graden;-) maar eindelijk gevoel dat het zomer is. De conductrice viel gelijk voor mijn sportieve lichaam (haha) en mijn trendy kapsel, ze kon met haar handen niet van mijn afblijven... leuk om zo in de picture te staan, alleen 30 uur achter elkaar is toch wat minder, probeerde haar zo veel mogelijk te ontwijken.

Ik ben nu eindelijk op de op de plek waar ik me thuis zou moeten voelen, alleen zo voelt het nog niet. Snel moest ik gaan slapen en 's ochtends vroeg moest ik klaar staan voor het programma, we zijn 1 team en mogen niet te laat komen, gelukkig kon ik ze overreden dat ik nog 2 uur langer kon slapen; het werd 4.30 Nederlandse tijd. Ik werd midden in de nacht wakker dat ik dingen moest regelen. Hopelijk slaap ik vannacht lekkerder.

Er is hier nu een team van 6 mensen die naar het buurland gaat overmorgen kopen we biljetten er naar toe, we gaan de grens over met een bus en dan verder tot de stad van bestemming.

Daarna zal ik een week langer moeten blijven om mijn visa terug te regelen.

tot zo ver vanuit Rusland (30 graden;))
jogan

  • 14 Augustus 2011 - 08:01

    Annemieke Vd Lans:

    ha, ha, ha, dat ben je toch wel gewend, Johan, dat vrouwen voor je fruitige lichaam vallen!

    We blijven met veel plezier je blog volgen. Hopelijk is thuis snel echt thuis, onze God is gelukkig overal dezelfde!

    Gods zegen,
    Annemieke

  • 14 Augustus 2011 - 08:18

    Dilly:

    welkom thuis, ook al voelt het nog niet zo
    wij zijn ook thuis en zelfs dat voelt nog niet zo. en jij verlaat je nieuwe thuis gelijk weer om naar china te gaan. Blij dat je de treinconductrice hebt "overleefd". groetjes van ons.

  • 14 Augustus 2011 - 08:43

    Wilma Sprong:

    Hoi Johan,

    Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen. Leuke (trouw)foto's. Ik ontwaar zelfs een stropdas bij je, haha!
    He, ik hoop dat je je snel thuis voelt: het helpt vast wel als je een beetje beter uitgerust bent! Sterkte en succes!
    En vooral: Gods zegen!

  • 14 Augustus 2011 - 08:46

    Joke:

    Hoi Jogan, leuk je bericht te lezen. Fijn dat je weer een stap verder bent! Dat je zo snel sjans hebt! Mmmmm, leuk toch? Wij zijn inmiddels weer in Nederland. Het regent pijpestelen, maar dat kennen ze in STP ook, hebben we gezien. Sterkte verder. Hopelijk komt het met je visum ook goed. Zal wel. Alles komt wel goed in Rusland....

  • 14 Augustus 2011 - 09:21

    Hans & Gerrie:

    So far, so good. Nu het echte werk. In de preek vanmorgen over Mozes en Aaron voor de farao moesten we ook even aan jou denken. Het gaat soms anders dan verwacht maar Gods plannen gaan door.
    Groet'n uut Noordhörn

  • 14 Augustus 2011 - 09:41

    Siena Oosterbeek:

    Dag johan,
    Mooi om te kunnen volgen wat Jou reisbelevenissen zijn.
    Groetjes siena.

  • 14 Augustus 2011 - 09:48

    Esther Haaisma:

    Mooi te lezen dat je goed bent aangekomen :)

    Vanuit Oeganda (bij een lekkere 25 graden in Jinja),

    Groetjes, Esther

  • 14 Augustus 2011 - 19:38

    Johan En Anje & Kids:

    Ff kijken of het reageren nu wel lukt ;)

  • 14 Augustus 2011 - 19:42

    Johan En Anje & Kids:

    Het lukt, ha ha. De vorige x hadden we een berichtje geschreven maar die kwam niet op de site te staan. Nu wel.
    Leuk om je berichtjes te lezen!!! Zo blijven we steeds aan je denken ;)
    Het gaat je goed geliefde zoon van de Vader!!! Be blessed.

    dikke kus ons

  • 15 Augustus 2011 - 09:34

    Lianne Dijkstra (NvG:

    Hoi Johan,

    Leuk om je blogs te lezen.
    Veel zegen bij alles wat je doet!

    Groetjes,
    Lianne

  • 15 Augustus 2011 - 15:40

    Marja:

    Thuisgekomen...geloof ik...ja dat herken ik.
    Vandaag op mijn werk, 1e werkdag na de vakantie en ik ben ontslagen.

    Contract is niet verlengd. Zitten Hendrik en ik straks samen gezellig in de uitkering hihi!! bizar!

    Hoest daar!! ?? Geniet je al van het warme weer. Het is hier ook beter hoor!

    GroetjeS!

  • 15 Augustus 2011 - 18:53

    Harm En Anneke:

    Hallo Johan

    Wat ben je ver..... weg, we volgen je verhalen graag.
    Heel veel kracht gewenst bij je mooie werk voor jou en voor de mensen met wie je gaat samenwerken.

    tot horens

    Harm en Anneke

  • 16 Augustus 2011 - 13:02

    Thamar Japenga :):

    dag meneer sexy!
    dusss, je begint je missie al goed daar, haha!

    goed om te lezen dat je je er iig niet hoeft te vervelen, heeft het toch nog geholpen dat je 24/7werkte bij tamarisk&logeerhuis, haha!

    maar johan, zet em op daaro..zorg goed voor jezelf!

    liefs!

  • 16 Augustus 2011 - 19:10

    Agnes Uit Leiderdorp:

    Geweldig dat je niets (!!?) te doen hebt daar!! Heel naar dat het 32 graden is. Maar in ieder geval je hebt alweer genoeg beleefd met jezelf, het land en de ontmoetingen.

    Keep on going my boy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 287800

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: