ik ben jarig (geweest) - Reisverslag uit Achinsk, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu ik ben jarig (geweest) - Reisverslag uit Achinsk, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

ik ben jarig (geweest)

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 Oktober 2010 | Rusland, Achinsk

Hiep hiep hoera vandaag 28 jaar geleden werd ik geboren!Hier is het al weer gisteren, maar in Nederland moet ik nog geboren worden:-)en is het zo tijd voor het 20.00 journaal. Ik had geluk dat het iets warmer was op mijn verjaardag, de afgelopen dagen heeft het hier gesneeuwd. In de kerk mocht ik met alle jarigen vooraan staan, en werd er voor me gebeden. Oksana en Iliya, hebben een leuk feestje georganiseerd, heb een banja (russische sauna) set gekregen en russiche bingo, volgens hun het nationale spel van Rusland... heb ik nooit geweten, dacht dat het schaken was. Ik heb gebingood als een opa in het bejaardenhuis(het beeld dat ik ervan heb..)Ik voel me erg gezegend dat ik mijn verjaardag hier in Siberie kan vieren, en dat met sneeuw erbij:-) En vrienden en familie, bedankt voor jullie sms'jes en berichten erg hartverwarmend!! bedankt!!!

De reis hierna toe vloog voorbij, hoewel we met de trein gingen... 3 dagen is veels te kort... gelukkig heb ik nog een terugreis... en die begint morgenavond al. Morgen mijn laatste toer door Achinsk, er schijnt hier een museum te zijn...O, ja ik heb hier mensen aangestoken met het Ligretto virus...mensen het gaat rond.
Gisteren sprak ik in een jeugdgroep, heb ze verteld over Nederland en mezelf:mijn getuigenis en mijn passie voor Rusland. Gaaf om te zien dat jongeren en tieners hier in vrijheid God kunnen aanbidden, terwijl dat 30 jaar geleden nog helemaal verboden was, bijna geen bijbels, kerken en gelovigen hier in Siberie. Iliya, de jongen bij wie ik op bezoek ben, was een crimineel en leeft nu helemaal voor God. Oksana kwam 10 jaar geleden tot geloof, haar vader is elke dag dronken, dikke bende thuis, voor haar is God echt een veilige thuishaven. Ik dank God dat ik weer deze realiteit mag zien, hoe anderen leven in deze wereld. En hoe God werkt achter ijzeren gordijnen, en legermachten. God is groot! Gods dikke zegen toegewenst, Johan

  • 24 Oktober 2010 - 19:38

    Anjesmit:

    fijn om je verslag te lezen en met je mee te leven.jij nog een paar uur slapen en dan je laatste toer en terug reis . geniet ervan en tot horens .Gods zegen.

  • 24 Oktober 2010 - 19:45

    Gerrie En Geke:

    Ook van ons nog een hartelijke felicitatie. Wij hebben vandaag de verjaardag van onze oudste zoon mogen vieren.
    Dus ook een feestje!!!!!
    We wensen je een goede terugreis toe.
    Gods zegen.
    Gerrie en Geke

  • 24 Oktober 2010 - 20:18

    Slakke:

    Heej Jogans!
    bedankt weer voor't mooie leesvoer!
    Vashe zdorovie op je 28ste rozhdeniya!!
    goede reis terug!
    greetz

  • 25 Oktober 2010 - 06:56

    Lia:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! En blijf ervan genieten!
    Groetjes vanuit een heel warm Bangkok vandaag...34 graden BOVEN nul :-)

    Maar gelukkig ben ik nog niet overstroomd onder het water, zoals helaas velen in Thailand... groetjes!!

  • 25 Oktober 2010 - 07:40

    Sjors:

    Hee Johan,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wij zeggen dan weleens better let as ...
    Goede reis terug, bedankt voor de geweldige verslagen.
    Gods zegen.

  • 25 Oktober 2010 - 08:02

    Fred En Jitske:

    Van harte gefeliciteerd!!!!
    Nog hele vele jaren onder Gods Zegen en een hele fijne dag (die nu al weer voorbij is??)

  • 25 Oktober 2010 - 09:03

    Rosanne :

    Hé Johan,

    Nog van harte gefeliciteerd!! Gaaf om te lezen wat je mag doen en waar je passie ligt!
    Gods zegen toegewenst en succes met je studie!

    Groeten Rosanne

  • 25 Oktober 2010 - 10:03

    Harry En Laura:

    Hé Johan,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen voor het nieuwe jaar

  • 25 Oktober 2010 - 10:28

    Esther Haaisma:

    Hee Johan, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

    Groeten, Esther

  • 25 Oktober 2010 - 11:03

    Marja:

    Heey Jo!

    Van harte met je verjaardag nog.. ! Sorry, 1 dag te laat oeps!Wel van harte gemeend hoor :-)

    Goed om te lezen dat je zo gezegend en verwend bent :-) Super!! Dacht ook dat schaken typisch Russisch was... hahaha!

    Tof om te lezen dat je er je zo vermaakt en mooie getuigenissen mag geven. Goede geluiden!

    Nou tot gauw jonkie uut Fryslan!

    Groetjes,

    Mar.

  • 25 Oktober 2010 - 12:12

    Grietie:

    Hoi Johan,
    Van harte gefeliciteerd met je 28ste!
    Ik wens je heel veel geluk in dit leven, blijvend gelukkig leven in overgave aan God.
    Een hele goede thuisreis en tot ziens in dit minder koude maar natte landje.

  • 25 Oktober 2010 - 12:37

    Karsten:

    Van harte Johan! mooi om even weer van je te horen. groet uut Stad!

  • 25 Oktober 2010 - 13:07

    Eva Maria:

    Hoi Johan!

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb genoten van je reisverslagen. Geniet met volle teugen zou ik zeggen.

    God bless

  • 25 Oktober 2010 - 13:40

    Marjan Groendijk:

    Ook de felicitaties van ons, leuk om te lezen dat de jarigen voor in de kerk mogen staan, zodat er voor hen gebeden gaat worden! Ook wel wat voor ons landje?!
    Een goede tijd nog toegewenst. Groetjes uit Zuidwolde

  • 25 Oktober 2010 - 17:20

    Ria:

    he johan van harte gefeliciteerd met je verjaardag

  • 26 Oktober 2010 - 07:19

    K.h.koop:

    Johan, een wel late reactioe maar daarom niet minder oprecht bedoeld : Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Gods Zegen gewenst voor het komende jaar.
    En,.. heel erg welkom thuis zaterdag ( hoe laat ?) Een heel goede reis gewenst.

    Hartelijke groet van Klaas Harm en Janneke

  • 26 Oktober 2010 - 08:08

    Wilma:

    Hoi Jogan,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! 'k Kom net uit mijn werk. Bewoners missen je! Veilige reis terug!
    Groetjes,Wilma

  • 26 Oktober 2010 - 20:27

    Jakoba:

    Hey Johan!
    Nog van harte met je verjaardag! Tof om je verhalen te lezen, erg inspirerend om God aan het werk te zien.

  • 28 Oktober 2010 - 12:10

    Anneke:

    wat heb je het weer super mooi gehad
    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    goeie reis terug
    Gods zegen
    Dick Ann.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 287991

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: