Verloofd! Naar huis - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Verloofd! Naar huis - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Verloofd! Naar huis

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 September 2012 | Nederland, 's-Gravendeel

Ik mag terugkijken om twee geweldige maanden hier in Nederland. Eerst 6 weken alleen: aan het werk bij Sprank met mensen met een beperking. Het was leuk gewoon 'Nederlands' aan het werk te zijn'. Ik genoot van de vrije tijd die ik had en genoot van de gastvrijheid in Noordhorn. Na een jaar bleek ik toch aardig moe te zijn, dus deze weken waren geweldig om weer bij te tanken; tijd om boeken te lezen en veel tijd om met God door te brengen.

Daarbij tijd om verscheidene familieleden en vrienden te ontmoeten, wat ben ik dankbaar dat ik zoveel geweldige mensen ken. En natuurlijk af en toe een bezoekje bij Tamarisk, geweldig om deze toppers weer te mogen zien. Door het werken er nog meer te leren kennen.

3 weken geleden kwam eindelijk Galya, mijn vriendin naar Nederland, en ze mocht kennismaken met mijn familie, vrienden en cultuur. Natuurlijk heel anders dan in Rusland. En op 5 september heb ik haar te huwelijk gevraagd, en ze zei: JA!!!! Het was op de landerijen van Noordwolde bij een heerlijke maaltijd en heel veel kaarsjes. Willen jullie bidden voor onze relatie? We houden van elkaar en er zijn nog veel barrierres te overwinnen.

Ik wil iedereen bedanken die meegeholpen heeft aan zo'n geweldige tijd hier in Nederland, leuk om jullie te ontmoeten en veel mensen die ik niet ontmoet heb :-(...

God is goed, en in deze tijd mochten we ontspannen en veel leuke dingen doen. We hebben er zin in om weer terug te gaan. We zijn er klaar voor. We gaan via Brussel, Warchau naar Kiev, waar we nog een week bij de familie van Galya zullen zijn. Dan mag ik die beter leren kennen. Eind september hopen we in Perm aan te komen, waar ik zal beginnen aan mijn tweede jaar. We hopen verder te gaan met mensen te discipelen en mensen in nood te helpen.

Wilt u voor ons bidden? Met de kracht van gebed kunnen we veel effectiever zijn,

Gods zegen vanuit Nederland,
Galya en Johan

  • 16 September 2012 - 18:54

    Elzes:

    Hallo lief tweetal, van harte gefeliciteerd met deze, belangrijke, stap in jullie leven.
    Gods zegen wensen we jullie toe in jullie relatie en jullie leven.
    Groetjes en jammer dat jullie er op de BBQ niet konden zijn,((
    maar ja, zulke dingen gebeuren.

  • 16 September 2012 - 19:10

    Moeke:

    Fijn dat jullie erzijn .
    Gods zegen voor jullie relatie .

  • 16 September 2012 - 19:14

    Gery:

    Van harte gefeliciteerd met jullie verloving,
    Gods zegen toegewenst.
    een goede reis alvast weer,
    groeten uit Bedum

  • 16 September 2012 - 19:18

    Joke :

    Hoi Johan en Gayla,

    Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Jammer dat onze geplande ontmoeting en BBQ niet door konden gaan. Ik hoop dat Gayla weer helemaal hersteld is.

    Ik wens jullie een voorspoedige reis en vooral Gods zegen over het werk in Perm.
    Warme groet,

    Joke

  • 16 September 2012 - 19:38

    Brigitte Ramaekers:

    " Wie een vrouw vond, heeft iets goeds gevonden en gunst van de Here verkregen." Spreuken 18:22
    " Huis en have is een erfdeel der vaderen, maar een verstandige vrouw is van de Here." Spreuken 19:14
    God zegene jullie !

  • 16 September 2012 - 19:39

    Swierenga:

    Gefeliciteerd zeg!!!!!!!
    Geniet er lekker van!

    Liefs en zegen.
    Sander&Joke

  • 16 September 2012 - 19:41

    Fred:

    Hoi Johan,

    Prachtig dat je deze stap mocht doen en dat GOD jullie bij elkaar heeft gebracht!
    Hij zal ook over jullie relatie waken, Psalm 121.
    Mag dat jullie ook de rust en het geloof geven voor dat wat komen gaat.
    Hij draagt jullie op Zijn hart.
    SHALOM, Fred en Jitske

  • 16 September 2012 - 19:49

    Hendrik & Marja:

    Lieve Johan en Galya!

    Wat geweldig nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wauw. Ik zag het al in je ogen, de liefde voor Galya, je straalde helemaal en tegelijk zo vol van liefde. Het is een prachtvrouw. Ik sluit me ook helemaal aan bij Spreuken 18:22 en natuurlijk zijn jullie onderdeel van ons gebed!

    Wat een zegen om jullie nog vlak voor ons vertrek voor vakantie te kunnen zien en Galya te ontmoeten. Super joh dat je haar ten huwelijk hebt gevraagd en dat ze JA heeft gezegd. Je bent een topper Johan en dat verdient Galya ook en andersom net zo! Wat bijzonder om te horen hoe God jullie elkaar bij elkaar heeft gebracht. Dan weet je gewoon dat het goed zit.

    Mooi om te lezen dat je hier tot rust bent gekomen.

    Fijne tijd gewenst in kiev en heel veel zegen voor de komende tijd gewenst! Het ga jullie goed.

    We blijven je blogs lezen. Je schrijft heel leuk.

    Shalom!

    H & M.

  • 16 September 2012 - 20:13

    Taeke & Lenie:

    Hallo Johan en Galya,

    van harte gelukgewenst met jullie verloving! Dat de Here jullie een goede voorbereiding mag geven op jullie huweljk t.z.t. , is onze bede. Helaas hebben we jullie niet kunnen ontmoeten deze periode in Nederland. Canadese visite slokte al onze aandacht op... dat kan je zomaar hebben. Maar Johan, we zijn jouw en nu ook je verloofde, niet vergeten. We blijven voor jullie en je werk bidden , ook nu je weer aan een nieuwe periode bent begonnen. Dat de Here jullie werk in Zijn Koninkrijk mag zegenen is en blijft ons gebed!
    Een heel goede tijd weer gewenst, ga met God, en we blijven zeggen; TOT ZIENS!

    Een hartelijke groet,

    Taeke ; Lenie en Margreet Driebergen.

  • 16 September 2012 - 20:23

    Evelien:

    Hee Kanjers, gefeliciteerd zeg!!
    Ik zag dat jullie via Brussel weer teruggaan. Als je overnachting nodig hebt, laat me iets weten. We hebben ruimte en slaapplek zat en als het nodig is kunnen we jullie zelfs naar de luchthaven brengen, is een half uurtje bij ons vandaan!
    Wie weet tot ziens?
    Groetjes uit Leuven
    Nico-Evelien-Rune

  • 16 September 2012 - 22:17

    Johan I:

    Beste Johan en Galya,
    Geweldig zeg, gefeliciteerd.
    Goede reis naar huis!
    gr. fam Immink.

  • 16 September 2012 - 22:57

    Conny Geerse:

    Hoi Johan en Galya,
    Van harte gefeliciteerd en Gods zegen toegewenst!
    Groet, Conny

  • 17 September 2012 - 08:17

    Evelien:

    He Johan en Galya!
    Gefeliciteerd!! Geweldig nieuws.
    Heb een goede tijd bij Galya's familie en daarna weer in Rusland!

    Tot mails!
    Nathan&Evelien

  • 17 September 2012 - 08:52

    Peter En Jelly:

    We wensen jullie een hele goede terugreis en een fijne tijd met Galya haar familie.
    Be Blessed, to be a blessing!

  • 17 September 2012 - 08:59

    Hans En Gerrie:

    Johan en Galya,

    het is ons jammer genoeg niet gelukt om jullie te ontmoeten. Wat wel heel fijn is dat we via dit item op de hoogte van jullie doen en laten blijven. We genieten erg van de reisverhalen. Wat betreft jullie verloving... van harte gefeliciteerd en Gods liefde en Zijn zegen toegewenst voor jullie samen maar ook voor alles wat jullie doen om Gods Woord bij de mensen te brengen! Wij denken aan jullie in ons gebed.

    liefs Hans & Gerrie.

  • 17 September 2012 - 09:44

    Irene Van Essen:

    Hey Johan,

    Gefeliciteerd met je verloving. Geweldig dat je een lieve vriendin hebt gevonden en jullie al zo zeker van elkaar zijn. Geniet van alles en nu samen ! Heel veel sterkte met je verdere werk en
    wij vonden het erg leuk je ontmoet te hebben.


  • 17 September 2012 - 17:51

    Thamar:

    Hee Johan!!
    gefeliciteerd man! tof voor je!! mooie vrouw heb je uitgekozen! :)
    goed om te lezen dat j genoten hebt van Nederland, wens je veel succes voor het nieuwe jaar!!
    liefs, thamar

  • 17 September 2012 - 19:05

    Ingrid :

    hey johan, goed om weer es van je te horen! ik had al iets v mn schoonmoeder gehoord dat je in nNL was.
    Gefeliciteerd met je verloving!! het gaat je goed zo te horen.
    groeten uit zuidbroek:)

  • 21 September 2012 - 16:48

    Gera En Jan Van Bekkum:

    Wat staat er een leuk stel op de foto!
    Onder de paraplu is het samen wel knus, maar we hopen dat bij jullie de zon de overhand mag krijgen.
    We wensen jullie een goede en gezegende voorbereidingstijd toe voor jullie huwelijk met de inhoud van
    het prachtige Hooglied in het vooruitzicht!
    We blijven van jullie reilen en zeilen graag op de hoogte.

    Gera, Jan en Geertjan van Bekkum

  • 22 September 2012 - 21:45

    Anneke En Dick Oostra:

    Lieve Johan en Galya,
    Vanuit Denemarken onze hartelijke felicitaties!!!!
    Gods zegen toegewenst.

    Liefs,
    Dick en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 287803

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: