aangekomen, visa gekregen en weggevlogen! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu aangekomen, visa gekregen en weggevlogen! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

aangekomen, visa gekregen en weggevlogen!

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

27 April 2012 | Rusland, Moskou

WE GAAN NAAR MONGOLIE!!! Een uur geleden heb ik onze paspoorten opgehaald bij de ambassde van Mongolie! Net voordat het tijd was vloog er een vliegtuig over, en ik dacht, wow God laat ons al vliegen! God is super, bedankt voor jullie gebeden.. over 5 uur stappen we in het vliegtuig naar Ulan Ude, daar zal een pastor van de orthodoxe kerk ons ontmoeten en ons helpen wat ons nodig is. Onze bus vertrekt op het moment dat we aanvliegen, maar misschien kunnen we regelen dat ze busje voor ons team en dan hoeven we niet te overnachten...

We zijn gisteren aangekomen in Kiev, en mochten bij Galya, mijn collega, thuis in Kiev shashlik en heerlijk ander eten nuttigen bij haar moeder thuis. Het was een heerlijke dag, lekker uitgerust. 's avonds in de trein naar Moskou, de grenzen gingen super, zonder enige problemen, en de conducteur opende zelfs een extra deur voor ons zodat we makkelijker de trein uit konden komen.
Misha en ik gingen op visajacht. Eenmaal aangekomen bij de ambassade, Moskou is een immense stad... bleek het niet de plek te zijn waar de visa werden uitgegeven. En moesten we naar een andere plek, maar om 10.00 waren we daar. Een mongool die russisch sprak, zat achter een geblindeerde raam met een tl buis op de plek van de spleet zodat je hem niet kon niet. We betaalden en stonden in 15 minuten weer buiten. SUPER! Om 15.00 konden we ze ophalen. In tussentijd keken we rond bij het rode plein, lekker in het zonnetje en deden we voorbede voor de stad.

God is goed, en we hebben een superteam. Bid voor onze studenten:Emilia en Eeria uit Finland, Misha en Guzel uit Rusland, Mirsaid uit Oe/zbekist*n en ons leiders, Galya en Johan! We gaan naar de uithoeken van de wereld zoals Jezus ons heeft opgedragen! We willen voor Hem gaan! We mochten Hem leren kennen deze 3 maanden en nu willen anderen gaan helpen!
Bedankt voor jullie gebeden,

Groeten uit moskou,
Johan

  • 27 April 2012 - 12:47

    Moeke:

    God is goed

  • 28 April 2012 - 01:38

    Jogans:

    aangekomen in Ulan Ude, regelen nu een busje tot de grens, en daar hopen we op de volgende bus te stappen...

  • 28 April 2012 - 05:57

    Moeke:

    super ,liefs aan allemaal

  • 28 April 2012 - 16:57

    Wilma Sprong:

    Goede reis,Johan.
    Wat en verhoring dat je nu naar Mongolie kan gaan!
    Gods zegen!
    Hartelijke groet,Wilma

  • 28 April 2012 - 17:59

    Jogans:

    we zijn in Ulan Batuur, na een lange wilde rit, later meer,
    johan

  • 28 April 2012 - 20:29

    Moeke:

    mooi.
    nu uitrusten?
    goede zondag

  • 28 April 2012 - 20:48

    Moeke:

    dat was lang in de bus

  • 29 April 2012 - 19:37

    Johan I:

    Keep going!

  • 02 Mei 2012 - 05:51

    Heleen H:

    Succes en een fijne tijd in Mongolie! Groetjes, Heleen

  • 13 Mei 2012 - 15:42

    Rosanne :

    Hé Johan, heb net even wat reisverslagen van je gelezen, leuk! Zo blijf ik nog een beetje in de ywam sferen :-) Nu op outreach naar Mongolie, veel zegen toegewenst!

  • 20 Mei 2012 - 22:12

    Marja:

    mmm..

    heb je al een van de volgende Mongoolse lekkerneijen geprobeerd? .zoals de met melkvet gevulde darm, marmot, paardenmaag, yak, gigiste merriemelk of eh.. melkthee met zout?
    Bijzonder hè? En betaal je daar met de Tugrik?
    Ben benieuwd!
    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 287817

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: