Wat als alles anders gaat... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Wat als alles anders gaat... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Wat als alles anders gaat...

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

30 Maart 2012 | Rusland, Moskou

'Ik heb slecht nieuws voor jullie vandaag; het visum voor China is afgewezen en daarom gaan jullie niet naar China, en waar we heen gaan, moeten we vragen aan God..'. Dat was de mededeling die ik vanmorgen had voor mijn studenten.
Gisteravond kregen we het telefoontje dat onze visa niet zal worden afgegeven door de Chineze ambassade, dit komt doordat alle buitenlanders een religieus visa hebben voor Rusland.

Samen met de studenten gingen we met onze vraag naar God; wat nu? Over twee weken moeten we vertrekken naar een ander land omdat het Russisch visum eindigd.
Wij hebben gedaan wat we konden doen en nu kunnen we alleen het van God verwachten! Als Hij aan de leiding is dan gaat de outreach gaaf worden. We zullen zien,
Het plan om eerst naar Mongolie te gaan, lijkt nu niet logisch en we zijn nu aan het kijken of we naar een ander land kunnen uitwijken. Willen jullie voor ons bidden! Dat in afwachting zullen zijn van God's plan, en dat we zijn almachtigheid mogen zien en merken! We bidden er voor.
Lastig is nu wel om voor de outreach voor te bereiden. Waarschijnlijk gaat mijn team wel een maand naar Mongolia, maar daar is alles momenteel ook lastig. Christenen worden steeds meer gezien als niet welkom, en het lijkt meer op slot te gaan. Dus we hopen dat het door kan gaan.

Bedankt voor jullie reacties! zo gaaf om te lezen! Opwekking binnenkort, leuk om welkom te zijn, ik denk alleen niet dat het gaat lukken... Ik zou graag wel wat willen meepikken, lekker zomers weer ;-)

Bedankt voor jullie gebeden, ik voel me zo gedragen de laatste week. Ik merk dat gebed zo belangrijk is. Dit is de eerste week dat ik me de hele week zo goed voel! Dat is zo super! Onze studenten openen zich steeds meer naar God.
Nu zijn er veel verkouden.
De studenten hebben zoveel balast wat ze in hun jonge leven al meedragen, zoveel pijn en het is dankbaar om naast te mogen staan en voor ze te bidden.

Bedankt voor jullie vriendschap! Gods zegen bij alles wat jullie doen... en hier is nog meer sneeuw gevallen... heerlijk lentegevoel ;-), jullie hebben het goed: geniet ervan,
Johan

  • 29 Maart 2012 - 18:30

    Evelien&Nico:

    Hey Broeder, we bidden voor jullie. Verwacht het van Hem, Hij kent the bigger picture!!

  • 29 Maart 2012 - 18:35

    Ina Van Lang:

    Lieve Johan,

    Gods plannen falen niet, maar is soms lastig te begrijpen,dat het anders gaat dan je dacht, maar blijf vertrouwen op Zijn beloften,
    Hij is heel trots op jou en ik bid dat het snel duidelijk zal zijn, waar God jullie naar toe zal leiden, pak Zijn hand, kijk omhoog en je zult versteld staan, net als Petrus mag je op het water lopen, en als je gelooft wat je vraagt zal het gebeuren!!!!!!!!!!!

    dikke knuffel van mij en houd moed!!!!

  • 29 Maart 2012 - 18:40

    Wilma Sprong:

    We zijn een beetje solidair: het mooie weer is hier nu ook weer voorbij ;)
    Maar even serieus: dit is geen makkelijke situatie voor jullie. Bid met jullie mee!

    Hartelijke groet,Wilma

  • 29 Maart 2012 - 18:44

    Harm En Anneke:

    Hallo Johan

    Best moeilijk voor jullie lijkt me, je volledig overgeven, afwachten wat jullie mogen gaan doen. We bidden voor wijsheid en geduld. een hartelijke groet van Gerrit, Harm en Anneke.

  • 29 Maart 2012 - 20:54

    Johan En Anje & Kids:

    Lieve Johan,

    God is voor jou!!! Jij bent Zijn geliefde!! In Jezus is jou alles geschonken!! Gezegende man ;-)Heerlijk he, om dat in Zijn Woord te lezen. WelteRusten ;-)

    kus ons

  • 29 Maart 2012 - 20:54

    Giny En Walther:

    da's pittig maar houdt moed!
    Wie weet wat God voor moois in petto heeft voor jullie!
    Zegen!
    Walther en Giny

  • 29 Maart 2012 - 21:29

    Joke Elzes:

    Dit is idd geen mooi bericht Johan. En tegelijkertijd twijfel ik er niet aan of er zal ergens een "raam open gaan". God sluit nooit zomaar een deur. Alles heeft een doel ook al zien wij als mensen dat niet altijd...Ik wens je/jullie Zijn warme nabijheid en zegen toe. Hartelijke groet uit Zwolle.

  • 30 Maart 2012 - 06:46

    Jaap En Dilly Elzes:

    ik kan alleen maar amen zeggen op alle goeds wat hierboven al geschreven staat!
    Jogan groetjes van ons. deze keer uit drachten)) we zijn nog aan het acclimatiseren .sterkte met alles!

  • 30 Maart 2012 - 09:46

    Cor En Fenna Bergsma:

    Dag Johan,
    Wat een teleurstelling, we zullen bidden of God jullie een nieuwe bestemming wil geven.
    Hartelijke groeten, Cor en Fenna
    PS Het is hier ook al weer heel wat frisser geworden!!maar altijd nog warmer dan bij jou.

  • 30 Maart 2012 - 12:15

    Seerp En Marjan :

    Hoi Johan, echt een teleurstelling. Je rekent ergens op en het kan niet doorgaan. Gods wegen begrijpen we vaak niet. Soms moeten we " via Parijs naar Amsterdam". Geweldig dat we een Vader hebben die dit begrijpt. We blijven hoop houden en voor jullie bidden!
    Lieve groetjes uit Zuidwolde.

  • 31 Maart 2012 - 19:17

    Fred En Jitske:

    Hoi Johan, fijne broer,
    Mooi om te lezen wat Vader door je heen doet, afgelopen week kreeg ik vaak Jesaja 40: 29-31 en mogen wij jullie ook met dit Woord bemoedigen.
    SHALOM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 287808

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: