Winter is voorbij...hoopte ik... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Winter is voorbij...hoopte ik... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Winter is voorbij...hoopte ik...

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

26 Maart 2012 | Rusland, Moskou

Pakken sneeuw en ijs vallen van het dak, het zonnetje schijnt, het is warm en het is maar -5 graden. We hebben echt een warme winter achter de rug, en het lijkt erop dat binnenkort de lente gaat beginnen. Ik had iets meer winter verwacht...

Dit schreef ik een paar weken geleden, maar we kregen nog een verrassing uit de hemel, ongeveer een meter sneeuw. Misschien moet ik iets minder mijn verwachtingen uitspreken ;-)

Ik ben nu aan het werk in de DTS, een disciple trainingsschool van Jeugd met een Opdracht, en begeleid onze studenten uit 6 verschillende landen. Het is intensief programma en gaaf om te zien hoe God werkt in onze levens. Afgelopen week hadden we het over Persoonlijk types, en deze week over Zending dmv ontwikkelingswerk, erg boeiend en motiverend. Ik ben verandwoordelijk voor twee studenten, twee jonge mannen uit Oezbekistan en Engeland, twee verschillende types en daardoor lekker afwisselend. Het programma is van 7.30 in de morgen tot 23.00 in de avond, dus werk genoeg. Zeker met de afwisselende studenten met verschillende verwachtingen en karakters vanuit zoveel culturen.

We hopen 12 april naar Mongolie te gaan om onze lesfase daar voort te zetten. Daarna gaan we in twee teams, een team blijft in Mongolia om met de armen en prostituees te werken en de anderen gaan naar China om vriendschappen te sluiten. Ons doel is om God te kennen en Hem bekend te maken.

Met mij gaat het goed, ik vind het leuk in de DTS, er is veel om te begeleiden, maar de lange dagen hebben ook zijn tol, zeker omdat ik vaak erg enthousiast ben. ik kan wel een weekje slaap gebruiken;-). Willen jullie bidden voor energie, voor inlevensgevoel voor mij voor de studenten, zodat ik er als een mentor voor ze kan zijn. Bid voor mijn relaties hier.

Bid voor geestelijke bescherming over onze school. Op dit moment zijn we in de 8ste week, en deze week praten we over relaties. Het is gaaf om te zien hoe God werkt in de studenten en ook in mij. Het is heftig maar ik ben dankbaar!

Bedankt voor jullie ondersteuning, jullie gebeden. Ik hoop dat het goed met jullie gaat. Op dit moment heb ik weinig tijd om te communiceren, maar hier een klein berichtje van mij.

Dikke groet aan het warme Nederland, ik zag foto's met zon en koeien in de wei, wat heerlijk! De sneeuw begint hier te smelten, maar er komt ook soms wat bij,

Johan

  • 26 Maart 2012 - 06:13

    Harry En Laura:

    Hoi Johan,
    Blij om iets van je te lezen ,we hadden het gisteren(zondag) over je hoe het met je zou gaan en zie hier meteen een mail in de mail box.
    Het is fijn om van je te horen.
    Wij zijn zondag met heel de gemeente verhuist naar het nieuwe kerkgebouw wow wat een dag,zie facebook.
    He het ga je goed en God's zegen.
    liefs
    Harry en Laura en kids

  • 26 Maart 2012 - 06:33

    Esther Haaisma:

    Hoi Johan,

    Mooi om weer iets van jou te horen. Ik vroeg mij al een tijdje af hoe het met jou gaat. Wat een lange dagen! Blijf jij in Mongolie of ga jij mee naar China ?

  • 26 Maart 2012 - 06:36

    Pa/ma:

    fijn om nieuws van je te krijgen.
    we gaan 5dagen wandelen met cursus ,hoe stop ik met werken .prachtig weer .liefs ,knuffel.
    Gods Rijke Zegen voor jou en alle dts sers.Hij ziet uit hoe jullie Hem zullen volgen aan ZIjn Hand.

  • 26 Maart 2012 - 07:12

    Jaap En Dilly:

    mooi waar je mee bezig bent ivan. Groetjes vanuit SPB.!

  • 26 Maart 2012 - 07:12

    Jaap En Dilly:

    mooi waar je mee bezig bent ivan. Groetjes vanuit SPB.!

  • 26 Maart 2012 - 07:55

    Karsten:

    Hey mooie broeder!
    Fyn om weer even van je te horen. Laat even weten als ik naast het bekende:) nog meer voor je kan betekenen.

    Groet Karsten

  • 26 Maart 2012 - 08:37

    Anton En Dini De Win:

    Hey Johan,
    Ik heb zondagavond gekeken of er nog nieuws van je was en warempel de volgende dag al een mailtje.
    Blijf goed voor jezelf zorgen!
    Gr. en de zegen van onze Heer bij al je contacten.

    Anton en Dini

  • 26 Maart 2012 - 09:00

    Mem:

    hoi Johan.
    Hier is het goed,je moeder en hero een week geweest,hero liep stage in hogezand,graanschuur.je moeder en ik in de groentetuin,aard.erin groente,het hele stuk zit bijna al vol,het is weer leuk lente,sterkte met alles johan denk omje zelf.Gods Zegen.de kooistra,s

  • 26 Maart 2012 - 11:50

    Johan En Anje & Kids:

    Johan, vette zegen!!! Jij bent de geliefde van Jezus. Hij houdt zielsveel van je en je bent rijk gezegend!!!
    Geniet lekker van het Leven en van de lieve mensen om je heen.

    dikke kus ons :-)

  • 26 Maart 2012 - 11:52

    Jos:

    Johan!

    Goed om weer wat van je te horen/lezen..
    Ik zal je punten mee nemen in mijn gebed!!

    Ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat en dat je Gods werk kan zien hoe heftig ook..

    Gods zegen voor jou/jullie..
    groeten Jos

  • 26 Maart 2012 - 20:18

    Marieke:

    Hee schone broer,
    zou inderdaad maar een beetje voorzichtig zijn met verwachtingen uitspreken. Ik weet nog heel goed dat je t over een vijfde kleinkind had voor je ouders.... :) Goed om van je te horen. We denken aan je, liefs,
    Marieke, Christiaan & kids.

  • 27 Maart 2012 - 14:57

    Rita En Klaas Klamer:

    Dag Johan,
    Boeiend om te lezen hoe het contact is met de studenten. God is aan het werk in jou en in hen. Hoop dat Hij je uit gaat tillen boven de vermoeidheid en nieuwe energie mag geven.
    Over 2 maandjes weer opwekking;) Altijd welkom. Waar twee in een tent passen, passen er ook drie, hoop ik.
    Hartelijke groet uit Leeuwarden.

  • 28 Maart 2012 - 20:09

    Evelien&Nico:

    Hoi Johan, bedankt voor weer een krabbeltje uit Perm, erg leuk! Yo, wat grappig dat jij er net een meter sneeuw hebt bij gekregen terwijl wij hier in Belgie laatst hebben gebarbecued bij 20 graden. Hier is het helemaal lente, alle bloesems beginnen open te komen, het is al de hele week 18 graden en volop zon en we zijn ook weer in de moestuin begonnen. Hier alles goed, Nico's stage gaat prima. We sturen je binnenkort weer wat foto's, ook van ons kereltje, die groeit als kool!

  • 29 Maart 2012 - 08:48

    Grietie:

    Ha, Johan,
    Fijn om je levensteken te horen.
    m.i. hebben positieve verwachtinhgen positieve invloed op je denken en gevoel. Dus alleen maar goed. De onverwachte dingen kun je daarna weer het hoofd bieden, toch?! We geloven in Jezus terugkomst en spreken erover, het is nog niet , maar toch: HIJ KOMT.
    We bidden voor jou en je werk.
    Hier alles goed en sommige dingen beter.God is goed.
    liefs en groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 287822

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: