ingecheckt! en nu moet ik echt de bus in... - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu ingecheckt! en nu moet ik echt de bus in... - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

ingecheckt! en nu moet ik echt de bus in...

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 Maart 2011 | Rusland, Sint-Petersburg

Ik heb mijn vliegtuig gehaald! Dit geeft sinds mij dit keer een triomferend gevoel...vliegtuig missen gaat gata niet in je koude kleren zitten. Vandaag is de winter in alle heftigheid teruggekomen, scherpe wind, verse sneeuw overal, terwijl gisteren de wereld nog een grote sluss-puppy was. Twee weken studie zitten erop, het was hard bikkelen, het is een taalstudie, theologische en cultuurstudie in een, en dan niet alleen in orale vorm, maar dagelijkse praktijk elke dag. Ik vind het toch altijd weer knap dat ze zoveel uur college in twee weken kunnen stoppen. Het is zelfs zo erg dat ik blij ben als ik een examen heb, want een examen duurt 3 uur en vaak ben je na een uur al klaar en hou je twee uur tijd over... om: te studeren! Op dit moment wordt mijn vlucht opgeroepen om te boarden, maar ik wil jullie laten weten hoe het met me is...
Ik heb alle 4 examens gedaan en nog aardig goed gemaakt ook! ik ben er achter gekomen dat een vertaling van google het bij lange niet haalt bij die van de professor zelf: opeens werd de vragen me duidelijk en een stuk leuker! Een andere prof ging me zelfs de antwoorden voorzeggen, zo graag wilde hij helpen. Alleen hou ik daar zelf niet zo van, ik wil het zelf doen. Ok ik moet nu gaan! zegen
bid voor mijn verblijfsvergunning, morgen hoop ik die in te leveren...ok ik ga nu op de bus..ze wachten op me ;-johan
op naar perm!

  • 25 Maart 2011 - 05:20

    Nathan:

    He Jogans!

    Veilig in Perm? Wij zijn vanochtend aangekomen in almaty, alles lekker, prijs Papie! Bid dat je verblijfsvergunning goed zal komen, al 't beste!


  • 25 Maart 2011 - 06:09

    Esther Haaisma:

    Het komt vast goed met de verblijfsvergunning :) Enjoy your journey and stay.

  • 25 Maart 2011 - 07:13

    Hetty De Groot:

    Hallo Johan,
    Wat fijn dat de studie en tentamens zo goed gingen.
    We hopen ook dat het goed komt met die verblijfsvergunning en leggen dat voor aan God. Zij zegen toegewenst.
    Hartelijke groeten van Johan en Hetty

  • 25 Maart 2011 - 07:53

    Ma:

    fijn dat je nu in perm bent .
    liefs .

  • 25 Maart 2011 - 08:19

    Janneke Koop:

    Veel zegen Johan! Ik bid voor je!!!

  • 25 Maart 2011 - 08:36

    Evelien:

    Hey Jogan, geniet van Perm!
    Wij tellen af naar Finland en we bidden met je mee voor die verblijfsvergunning.
    Tot over 11 dagen :)

  • 25 Maart 2011 - 13:04

    Anneke En Harm Assie:

    Hallo Jahan,

    Fijne dagen in Perm.
    Knap hoor die studie.
    Hier wordt het al een beetje voorjaar.
    Een goede terugreis gewenst

  • 25 Maart 2011 - 13:12

    Jaap En Dilly Elzes:

    Privet jogan,
    goede tijd in Perm. lekker dat je studie er weer op zit en succes met de verblijfsvergunning. God's zegen gewenst
    met alles!

    groetjes/pakka
    Jaap en Dilly

  • 25 Maart 2011 - 17:11

    Tineke:

    Hoi Jogan.
    Wat fijn dat het zo goed ging met je studie.We hopen en bidden dat met de verblijfsvergunning ook goed komt.
    Verder nog een goede tijd.
    By,bye Tineke.

  • 25 Maart 2011 - 17:38

    Jogans:

    Wat weer een genot om alle reacties te lezen! bedankt. Ik ben vanochtend veilig in Perm aangekomen, en was erg verbaasd over de service aan boort, deden ze goed! Ik hoefde vandaag niet aan het werk voor mijn documenten, maar mocht lekker slapen, wat een mooi iets wat God heeft verzonnen. Morgen om 5.00u naar dorpje 6 uur ten noorden van Perm.. dorpje ben ik eerder geweest, en toen in de gevangenis, dat was een mega ervaring. Nu gaan we gezinnen bezoeken, helpen en bemoedigen. Nu lekker mijn bedje in...zegen

  • 28 Maart 2011 - 09:29

    Marja Velzen :

    Dag Johan

    fijn zo wat van je te horen
    succes verder en Gods zegen

    groet

  • 30 Maart 2011 - 18:25

    Iddo Kooistra =):

    hoi Johan,

    doei Johan =)

  • 01 April 2011 - 10:40

    Grietie:

    Hoi Johan,

    Jij zit niet stil daar,zeg, "het was hard bikkelen", nou, je bent een bikkel!!!
    Sjonge, wat vliegt de tijd.
    Je 6 weken daar al weer bijna om.
    Gelukkig voor ons, want we missen jou, je inbreng, humor en activiteit.
    Nog fijne dagen daar en een goede reis terug . God zij met je!
    hartelijke groeten.

  • 03 April 2011 - 11:41

    Gerit Assies:

    Hallo Johan

    Neem maar wat van je geleerdheid mee naar Tamarisk, kunnen we wel gebruiken.
    Ik heb het idee dat je het leuk vindt in Rusland,
    tot snel
    groetjes Gerrit

  • 04 April 2011 - 13:05

    Anneke:

    wat een tijd heb je daar gehad!!!
    en nu alweer richting nederland
    ,kom al je reisverhalen wel eens beluisteren
    (ben nu toch met pensioen ha ha )
    een hele goeie reis
    Gods zegen en doe voorzichtig
    xxxxxAnn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 287907

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: