Morgen trouwen we!!! - Reisverslag uit Boldino, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Morgen trouwen we!!! - Reisverslag uit Boldino, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Morgen trouwen we!!!

Door: Jogans

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Januari 2014 | Rusland, Boldino

De gasten druppelen langszaam binnen in het dorp, de een heeft 1000km achter de rug, de ander slechts 400km. Allle 25 komen vandaag aan voor onze aanstaande bruiloft morgen. Gasten slapen in het hotel, bij buren en in een afgehuurde buitenhuis in een klein gehucht buiten dit dorp. Over een uur vertrek ik daar ook heen; een waar bachelarparty zal gebeuren! Met het verschil dat hier je je eigen bachelar party moet oganiseren, mijn schoonmoeder, wettelijk gezien klopt het, kerkelijk pas morgen, staat al dagen eten te koken, te bakken, en inkopen doen in alle winkeltjes hier in het dorp, Worst moet uit die bepaalde winkel komen, tomaten en komkommers zijn al 4 dagen uitverkocht in verband met oud en nieuw.De winkels beginnen nu langszaam weer vol te raken. Vanochtend de laatste boodschappen gedaan en in het hotel gebracht waar we gaan trouwen, decoratieve bloemstukken en guirlandes van berkentakjes hebben we gisteren in de dienstenvertrekken van het Pushkimuseum gemaakt. We gaan trouwen in het museum, de ouders van Tanja werken daar beiden. Bijna zou het niet doorgaan, omdat de verantwoordelijke het niet langer zag zitten, maar mijn schoonmoeder zag onze gezichten en zei: 'willen jullie daar trouwen? Dan zullen jullie daar trouwen!'
De grote kamer wordt voor 40 minuten afgesloten, antieke museumstukken voorzichtig verschoven en stoelen aangeschoven. bezoekers zullen worden omgeleid of in de wacht gezet... We trouwen in een waarlijk museum! De voorgangers zijn aangekomen, kostuum staat strak, geen idee wat er nog alllemaal staat te wachten, maar zoals ze het in Rusland zeggen, 'Alles komt goed'! Ik kijk uit dat Tanja mijn vrouw word, we zijn dicht naar elkaar gegroeid, en ik kijk uit naar morgen, waar we vragen om Gods zegen voor ons huwelijk. Zonder God willen we niet, en zeker niet in het huwelijk! Willen jullie bidden voor de oudes, en familieleden van Tanja, de meesten zijn niet christen of orthodox, en soms is dat zo merkbaar. En het schijnt altijd interessant te zijn in een familie te trouwen. Gelukkig heb ik de meesten al één keer ontmoet:-) Er leuk en interessant om intercultereel te trouwen, zoveel verschillende verwachtingen, en Tanja is uit een kleind dorp, en dat is weer totaal anders dan uit een miljoenenstad.
Tanja en ik gaan vanaf nu samen het avontuur aan. We zullen 3 dagen onze huwelijksreis in de oude tartarenstad Kazan daarna op de trein naar onze flat in Krasnokamsk. Ons adres wordt: Smit, Johan i Tanya, 617060, Permskiy Kray, Krasnokamsk, Ulitsa Bolshevistskaya 37-36, Russia. Gelukkig hebben we alle kunnen verhuizen de laatste dagen voor ons vertrek hiernatoe. We gaan samen verder om de Heer hier te dienen, samen met God zijn we sterk, en als de één onderuit gaat, is de andere er om de ander op te vangen. Het echte Russiche leven is begonnen, maar nog even genieten van alle romantiek:-)
Gods zegen vanuit Bolshoye Boldino, Johan en Tanja

• 03 Januari 2014 - 13:47

Jaap En Dilly:

we kunnen ons er iets bij voorstellen!) cultuurverschillen zijn verrijkend maar kunnen ook (soms ) moeilijk zijn.
    Geniet van de romantiek. Jullie liefde, daar gaat het om) met daarboven God's alles omvattende liefde.

• 03 Januari 2014 - 14:00

Hans & Gerrie Ten Klooster:

Johan en Tanja,
    Van harte gelukgewenst met deze stap. Veel liefde, voorspoed en genegenheid voor elkaar en geniet van het huwelijk. We bidden jullie Gods nabijheid toe. Een drievoudig snoer wordt niet makkelijk verbroken (pred.4:12)!

Groet'n uut Grön'n!!!!!

Hieper de Piep....... \(^_^)/ \(^_^)/ \(^_^)/

• 03 Januari 2014 - 14:26

Jelly:

Lieve johan en Tanja,

Jammer dat we er niet bij zijn, maar in gedachten en gebed zijn we bij jullie.
    Heel veel geluk samen en een hele mooie dag ! Gods vrede en liefde zij met jullie!
    Liefs, Peter en jelly

• 03 Januari 2014 - 14:33

Gery:

Johan en Tanja,
    We wensen jullie Gods zegen toe, een fijne trouwdag ook.
    Hartelijke groeten uit Bedum, Gery.

• 03 Januari 2014 - 15:15

Gerrit:

Dag Johan en Tanja.

Mooi dat morgen de dag mag zijn waar jullie elkaar trouw voor God gaan beloven.
    WE bidden jullie de tekst ook toe van Spr 3 . een prachtig hoofdstuk voor jullie samen.
    Vertrouw op de Heer.
    Hij zal voorzien in alles wat nodig is.
    Shalom

Gerrit Emmy en Thijs

• 03 Januari 2014 - 15:46

Wilma Sprong:

Johan en Tanja,

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Gods zegen!
    Geniet van de trouwdag morgen!

Hartelijke groet, Wilma

• 03 Januari 2014 - 17:31

Christien:

Maak er iets moois van!

• 03 Januari 2014 - 19:43

Thea Velthoen-de Jong:

Beste Johan en Tanja,

Gods Bovennatuurlijke Liefde en Zegen in jullie Huwelijk!
    Prediker 4: 12 En een drievoudig snoer wordt niet spoedig verbroken!

Shalom! Thea

• 03 Januari 2014 - 20:01

Ria:

hallo Johan en Tanja

van harte gefeliciteerd en een fijne dag morgen.

hartelijke groet ria

• 03 Januari 2014 - 20:46

Tim En Hannie:

Johan en Tanja,
    Van harte gefeliciteerd ! Wij wensen jullie een heel mooie trouwdag toe.
    Ga samen met God. Hij zal jullie zegenen.

een hartelijke groet,
    Tim en Hannie.

• 04 Januari 2014 - 09:24

Luit En Betty:

Lieve Johan en Tanja,
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! We wensen jullie een hele fijne dag toe en we bidden dat God jullie huwelijk rijk zal zegenen!
    Hartelijke groeten Luit en Betty, Noordhorn

• 04 Januari 2014 - 17:41

Anton En Dini:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk Johan en Tanja.

Geniet samen van elkaar. samen met God!
    Hij blijft voor jullie zorgen!

Lieve groet vanuit Aduard,

Anton en Dini de Windt

• 23 Januari 2014 - 11:26

Grietie:

Hoi Johan en Tanya,
    Gefeliciteerd, dat jullie zo'n klik hebben en nu zijn getrouwd.
    Veel zegen van Boven toegewenst in jullie samenleven.
    Stuur es een fotootje, dan hangen we die op het magneetbord en hebben we er een beeld bij.
    De Heer is dichtbij (rondom) hen die Hem liefhebben.
    Ora et labora.
    liefs en groeten, Grietie