Verjaardag over een maand - Reisverslag uit Krasnokamsk, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Verjaardag over een maand - Reisverslag uit Krasnokamsk, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Verjaardag over een maand

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 Oktober 2014 | Rusland, Krasnokamsk

Gisteren mocht ik mijn 32ste verjaardag vieren, wat was het een mooi feestje, de ochtend begon met brieven van mijn schoonouders, schoongrootouders en schoon zus, zo Nederlands, maar zo niet Russich, was een erg leuke verrassing. Gisterenavond kwamen er vrienden langs en ik had stamppot boontjes gemaakt, we hebben geen boerenkool of andijvie, en hutspot is niet mijn favoriet, dus dat werd creativiteit:-) En mijn vrienden vonden het lekker:-)

Nou ik heb een vraagje, mijn vrouw tanya heeft 24 november haar verjaardag, en ik zou u het leuk vinden haar een kaartje te sturen voor haar verjaardag? Russen doen dat normaal niet, en ik denk dat het een geweldig verjaardagsverrassing zal zijn voor haar. Ons adres: Tanya Smit, Permskiy Kray, Krasnokamsk, ul. Bolshevistskaya 37-36, 617060, Russia. De post doet er een maandje over, dus daarom vraag ik het nu al:-)

De winkel gaat goed! Ik krijg nu voordurend orders voor restauratie van meubelen,en dat is erg leuk, vooral een blijde klant!

We zijn nog steeds in het proces van het kopen van een huis, we krijgen constant adviezen, en bedenken dan weer een excuus om het huis niet te kopen, bijvoorbeeld, hoe goed is het huis gebouwd? Maar ons droomhuisje staat er nog steeds, dus hopelijk hebben we het voor het eind van dit jaar gekocht:-)

  • 25 Oktober 2014 - 08:30

    Nathan:

    Gefeliciteerd! (nog een x hier)
    Leuk om te lezen van je. Heel veel succes daaro. Ga wel ff kijken of het lukt hiervandaan een kaartje te sturen. ;-)
    Groetjes!
    Nathan

  • 25 Oktober 2014 - 11:20

    Dick En Janny Oostra:

    Van harte gefeliciteerd. Heb het goed samen onder Gods zegen. Kaartje komt er aan

  • 25 Oktober 2014 - 13:55

    Conny En Marten:

    Van harte gefeliciteerd! Kan je vrouw Engels? Dan kan ze het kaartje zelf lezen.

  • 25 Oktober 2014 - 17:10

    Johan :

    Bedankt! Leuk:-) conny, ze kan beter engels dan mij:-)

  • 27 November 2014 - 07:15

    Richard En Annemieke:

    Hoi hoi. Nou dat krijg je nou als je het te druk hebt om je e-mails goed te lezen. Dan vergeet je de verjaardagen van die leuke mensen in Rusland. Maar bij deze ( en niet minder gemeend) GEFELICITEERD !!!!!!!!

    Mooi om te lezen dat het goed gaat. Lieve groet uit Groningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Johan is Rus aan het worden, in mijn blog kan je volgen hoe dit gaat. Dit nu mijn derde jaar en ik ga niet langer alleen door het leven maar samen met mijn lieve vrouw Tanja. Ik probeer een Russisch bestaan op te bouwen, en leef ten midden van Russen en ik begin steeds meer te begrijpen hoe Russen leven, het is zeker geen makkelijk leven. Tanja werkt al vertaler bij een papierfabriek en ik ben een eigen zaakje begonnen in meubels, de ik zelf van hout maak. Daarnaast probeer ik mijn naasten te helpen, vrienden, kennissen en daklozen in een opvangcenter, de vreemste verhalen, mensen en tenen kom ik tegen:-)

Actief sinds 25 Feb. 2010
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 287689

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 28 December 2013

Het derde jaar in Rusland

18 September 2012 - 26 November 2013

Het tweede jaar in Rusland

08 Augustus 2011 - 17 Juli 2012

Verhuizen naar het land van mijn dromen

28 Februari 2011 - 06 April 2011

voorproefje op mijn grote verhuizing

01 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Russische Oktober

26 Februari 2010 - 14 Maart 2010

Studeren in st Petersburg

Landen bezocht: